Tolatóradarral felturbózni régi autókat? De még mennyire!

Tolatóradarral felturbózni régi autókat? De még mennyire!

Posted By: Traffipax Published: 2018. 04. 26. Times Read: 26 Comments: 0

Régi autók is felszerelhetők tolatóradarral. Ráadásul manapság nagyon sokféle parkolást segítő eszköz közül választhatunk amennyiben biztonságosabbá szeretnénk tenni a szűk helyekre történő beállást.

Meglepő lehet első hallásra, ám némely eszköz sokkal profibb, mint sok, a modern autókba gyárilag szerelt változatok. Főleg, hogy a gyári radarok legnagyobb százaléka csak az autó mögött levő akadályokat veszik figyelembe. Ezzel szemben a boltban, külön megvásárolható szenzorok közül viszont igen jó áron akadnak olyanok, amelyek minden irányban érzékelik az akadályokat.

De ha éppen haszongépjárművünkhöz lenne szükségünk tolatókamerára, akkor az is simán megoldható! Nagyon nagymértékben meg tudja könnyíteni a testesebb autókkal való koccanásmentes parkolást a tapasztalatlanabb sofőrök számára is. A beszerelést akár magunk is végezhetjük vagy választhatunk egy erre szakosodott szervizt, ahol profi módon, észrevehetetlen helyre építik be az új tolatóradarunkat.

Amennyiben mi magunk szeretnénk elvégezni a szerelést, fontos tudni pár hasznos információt a tolatóradarral kapcsolatban.

A legfontosabb a megfelelő elhelyezés.  Figyeljünk oda, hogy a radar nagyjából 45-55 cm-es magasságban legyen a talajtól, mert ha ennél alacsonyabbra vagy magasabbra kerül, nem feltétlen „látja” majd a másik autó lökhárítóját. Kamera esetében pedig győződjünk meg arról, hogy a rendszer megfelelő látóteret enged nekünk. Szintúgy vegyük számításba a többi autó átlagos lökhárító magasságát és ahhoz mérten próbáljuk elhelyezni.

Ugyancsak lényeges megbizonyosodni arról is, hogy az eszközök teljesen belesüllyedjenek a lökhárítóba és a vezetéket is biztonságosan el lehessen vezetni a csomagtartóba. A megfelelő fúrófej kiválasztására szintén ügyeljünk, a felfogatás legyen stabil!

Gondoljunk bele abba, hogy az autónk nem egy szilárd fal, ha rázósabb utakon hajtunk 80-100-120 kilométeres sebességgel, a rendszer ne rázódhasson ki útközben a helyéről. Akár be is ragaszthatjuk, ha úgy biztosabbnak érezzük a dolgot.

De mindenképpen nézzük meg a fúrás előtt, hogy véletlenül nincs-e a lökhárító mögött valami alkatrész, amelyben fúrás közben kárt tehetnénk.

A központi egység majd a csomagtartóban egy nedvességtől mentes helyen kerüljön rögzítésre, a beltéri egység pedig természetesen a műszerfalon kap helyet. Mindenképpen figyeljünk az alkalmazott technológiák közötti különbségre, mert a tolatóradar sajnos bőven nem olyan pontos, mint a tolatókamera.

A szélsőséges időjárás is bezavarhatja a szenzorokat, ezért ilyen körülmények között jobb, ha fokozott figyelemmel parkolunk. De minden időjárási körülmény között tartsuk tisztán a szenzorokat és akkor sok működés közbeni pontatlanságot ki tudunk szűrni.

Mindezzel együtt a tolatóradar zseniális találmány és elsősorban friss jogsisoknak és idős sofőröknek ajánljuk figyelmükbe. Megéri beruházni rá!

Comments

Write Comment