Régi autók is felszerelhetők
tolatóradarral. Ráadásul manapság nagyon sokféle parkolást segítő eszköz közül
választhatunk amennyiben biztonságosabbá szeretnénk tenni a szűk helyekre
történő beállást.
Meglepő lehet első
hallásra, ám némely eszköz sokkal profibb, mint sok, a modern autókba gyárilag
szerelt változatok. Főleg, hogy a gyári radarok legnagyobb százaléka csak az
autó mögött levő akadályokat veszik figyelembe. Ezzel szemben a boltban, külön
megvásárolható szenzorok közül viszont igen jó áron akadnak olyanok, amelyek
minden irányban érzékelik az akadályokat.
De ha éppen
haszongépjárművünkhöz lenne szükségünk tolatókamerára, akkor az is simán
megoldható! Nagyon nagymértékben meg tudja könnyíteni a testesebb autókkal való
koccanásmentes parkolást a tapasztalatlanabb sofőrök számára is. A beszerelést
akár magunk is végezhetjük vagy választhatunk egy erre szakosodott szervizt, ahol
profi módon, észrevehetetlen helyre építik be az új tolatóradarunkat.
Amennyiben mi magunk
szeretnénk elvégezni a szerelést, fontos tudni pár hasznos információt a tolatóradarral
kapcsolatban.
A legfontosabb a
megfelelő elhelyezés. Figyeljünk oda,
hogy a radar nagyjából 45-55 cm-es magasságban legyen a talajtól, mert ha ennél
alacsonyabbra vagy magasabbra kerül, nem feltétlen „látja” majd a másik autó
lökhárítóját. Kamera esetében pedig győződjünk meg arról, hogy a rendszer megfelelő
látóteret enged nekünk. Szintúgy vegyük számításba a többi autó átlagos lökhárító
magasságát és ahhoz mérten próbáljuk elhelyezni.
Ugyancsak lényeges
megbizonyosodni arról is, hogy az eszközök teljesen belesüllyedjenek a
lökhárítóba és a vezetéket is biztonságosan el lehessen vezetni a csomagtartóba.
A megfelelő fúrófej kiválasztására szintén ügyeljünk, a felfogatás legyen
stabil!
Gondoljunk bele abba,
hogy az autónk nem egy szilárd fal, ha rázósabb utakon hajtunk 80-100-120
kilométeres sebességgel, a rendszer ne rázódhasson ki útközben a helyéről. Akár
be is ragaszthatjuk, ha úgy biztosabbnak érezzük a dolgot.
De mindenképpen nézzük
meg a fúrás előtt, hogy véletlenül nincs-e a lökhárító mögött valami alkatrész,
amelyben fúrás közben kárt tehetnénk.
A központi egység majd a
csomagtartóban egy nedvességtől mentes helyen kerüljön rögzítésre, a beltéri
egység pedig természetesen a műszerfalon kap helyet. Mindenképpen figyeljünk az
alkalmazott technológiák közötti különbségre, mert a tolatóradar sajnos bőven nem
olyan pontos, mint a tolatókamera.
A szélsőséges időjárás is
bezavarhatja a szenzorokat, ezért ilyen körülmények között jobb, ha fokozott
figyelemmel parkolunk. De minden időjárási körülmény között tartsuk tisztán a
szenzorokat és akkor sok működés közbeni pontatlanságot ki tudunk szűrni.
Mindezzel együtt a tolatóradar zseniális találmány és
elsősorban friss jogsisoknak és idős sofőröknek ajánljuk figyelmükbe. Megéri
beruházni rá!