


Az új, V6 verzió újdonságai:
– Belső RAM (64 kB): A megnövelt RAM kapacitás kiterjesztett és jobb minőségű jelrögzítést tesz lehetővé, ami gyorsabb feldolgozást és jobb teljesítményt tesz lehetővé a külső memória opciókhoz képest.
– A memória növelésnek köszönhető mérhető teljesítmény növekedés, augmentáció;
– Belső flash memória (512 kB): Elődjénél négyszer nagyobb memóriaterülettel készülékünk kifinomultabb programozási kódot képes befogadni az átfogó jelfeldolgozáshoz és a fejlett funkciók beépítéséhez.
– Új önteszt funkció: Ezt a funkciót továbbfejlesztették, hogy automatikusan figyelje a rendszer működési állapotát, biztosítva a működési megbízhatóságot és a folyamatos védelmet.
– Hardver fejlesztés: Az újonnan hozzáadott komponensek és hardvervédelem jelentősen csökkentik a fizikai meghibásodások kockázatát, így növelve a rendszer tartósságát.
– Szoftver optimalizálás: A szoftvert a kiváló jelérzékelésre és válaszadásra optimalizálták, ami lényegesen kevesebb téves riasztást és jobb rendszerhatékonyságot eredményez.
– Valósi idejű válaszadási képesség: A V6 központi egység megnövelt futási gyakorisága gyors észlelési és reagálási rendszert biztosít, folyamatos és megbízható védelmet biztosítva a fejlett fenyegetések ellen.
– Páratlan védelem: A V6 vezérlőegység felülmúlja a hagyományos technológiát, és átfogó megoldást kínál a modern, nagy sűrűségű jelkörnyezetek kihívásaira.
Műholdas funkciók (a GPS vevő alap tartozék):
– Sebességfüggő aktív védelem (blokkolás) funkció:
a beállított sebességérték alatt (pl. 30km/h) az AL Priority rendszer nem blokkolja a mérőeszköz jelét csak jelzi és/vagy parkolószenzorként üzemel (opcionálisan választható).
– AutoLID funkció:
a funkció bekapcsolásával a blokkolás automatikusan megszűnik, amint lelassulunk a kalibrált sebesség alá (pl. 130km/h), így nem kell a lekapcsolással foglalkoznunk, feleslegesen nem tartjuk fel a traffipaxot, az leolvashatja a már csökkentett sebességünket;
– A blokkolásnál beállított sebességhatár alatti aktivitás funkció:
kiválasztható, hogy a beállított sebességérték alatt haladva az AL Priority rendszer csak parkolószenzor („csak PDC”) vagy parkolószenzor és jelzőkészülék (mérés esetén jelez, de nem blokkol) üzemmódban („PDC+DLI”) működjön;
– Sebességfüggő parkolószenzor funkció:
az ennél a funkciónál beállított sebesség érték felett haladva a parkolószenzor funkció kikapcsol;
– ESO-blokkoló ALP szenzorok (hamarosan!) kezelése:
az ESO egy csak autópályákon, magasabb sebességnél használatos sebességmérő rendszer (áthaladást figyelő érzékelőkkel dolgozó eszköz), így alacsonyabb sebesség esetén nincs szükség az ESO eszközök elleni védelem aktiválására. A sebesség meghatározásához elengedhetetlen az AL GPS műholdas vevő.
– Fejlettebb statisztikák készítése a pontosabb, részletgazdagabb GPS adatoknak köszönhetően (hely, idő, sebesség stb.);
– Radarjel szűrő funkció (ARF) csatlakoztatott speciális radarantenna esetén, a kevesebb vakriasztás eléréséhez:
kiszűrhető a saját járművünk vagy más járművek radaros elven működő vezetéstámogató rendszerének (fékasszisztensének) jele, valamint a vakriasztást okozó radarforrások (pl. automata ajtó) frekvenciájának elraktározása, kizárása. Összesen 16 frekvenciajel tárolható el a készülékben, melyeket az AL Priority csak akkor fog jelezni, ha az eltárolt frekvenciajelnél erősebbet érzékel. A radarjelek eltárolásához BlueTooth modul, okostelefonos kezelés szükséges.
– Gyorsulás mérő funkció: 0-60 mérföld/óra (A funkcióhoz HiFi kontroll szett szükséges!)
– A jövőben érkező további GPS funkciók, műholdas fejlesztések (hamarosan!);
AL PRIORITY | ALP | Első-hátsó védelem terepjárókhoz, négy szenzorral
Az AL Priority a patinás AL gyártó teljesen új multifunkciós autós termékcsaládja, az AL Priority, vagyis az ALP, a legális lézerblokkoló, parkolószenzor. Az ALP az AL G9RX2 utódja, mely széria olyan szintet képviselt a nemzetközi piacon is, amit nehéznek tűnhetett megugrani a gyártónak. A Priority-vel viszont – látva a fejlesztések, innovációk sorát – ez sikerült. Nem is kevéssel.
Mi is az AL Priority?
Egy okos lézer alapú autós készülék. Okos, mert fő funkcióját tekintve ugyan parkolószenzor, de extrém ellenállást biztosít a működését zavaró lézeres jelekkel szemben (pl. lézeres traffipaxok) is. Amikor ilyen interferenciát érzékel, megpróbálja helyreállítani saját működését, ellen jelet bocsátva ki.
Ha az érzékelt (és blokkolt) jel traffipaxból érkezik, a készülék pár másodperc (állítható!) után kikapcsol, illetve újraindítja magát. Az ALP ekkor már nem zavarja a sebességmérő jelét, a sebességmérés szabadon elvégezhető. Az említett időtartam alatt persze a sebesség korrigálása is megtörténhet.
Az ALP közlekedésbiztonsági igazolással (e26) rendelkezik, a járműre szabadon felszerelhető.
5 szenzorig bővíthető!
Tesztgyőztes: „A legjobb lézerblokkoló” a független Vortex Radar eredményei alapján. |
Ez a védelmi csomag az alábbi termékeket tartalmazza:
– AL Priority Control Unit GPS antennával(Központi alapegység) – 1db
– AL Priority Sensor Unit (Szenzor fej) – 4db

Elit fejlesztések, innovációk, egyedi tulajdonságok

Választható üzemmódok:
– csak parkolószenzor;
– parkolószenzor és lézeres traffipax érzékelés;
– parkolószenzor és lézeres traffipax érzékelés és blokkolás;
Az AL Priority egy ténylegesen jól használható parkolószenzor, 8 fokozatban állítható parkolási érzékenységgel.
Az ALP rendszer központi egységéhez csatlakoztatható opcionális kiegészítők sora:
– Android, iPhone okostelefon BlueTooth modul, a gyönyörű kijelzőért, s az érintőképernyős kezelésért, telefonos frissítésért. Vezéreld telefonodról lézerrendszered!;
– „Hi-fi” kapcsolószett, a beszélő üzemmódért;
– radarérzékelő fej (NET Radar stb.), mellyel a készülék képessé tehető a radaros traffipaxok jelzésére is;


A készülék – a világon elsőként és jelenleg egyedüliként – központi egységében két processzorral dolgozik (16/32bit), melyek 200MHz feletti működési sebességet biztosítanak, kiemelkedő, eddig nem tapasztalt reagálási gyorsaságot adva ezzel minden helyzetben.


Az AL Priority szenzorában 4 darab kicsi, de óriási vevőteljesítményű dióda dolgozik a piacon általános 2 darabbal szemben. Dupla érzékelő, dupla teljesítmény, ami különösen a közeli, nagyobb szögből történő érzékeléskor (pl. felüljárós vagy közeli mérések) számít, nagyon sokat. Az ALP-ben nem csak vízszintes és vertikális érzékelés valósul meg (2db vevő dióda), hiszen van két plusz dióda is a versenytársakhoz képest, az átlósan érkező jelek érzékeléséhez is.


A kiemelkedő lézerérzékelési teljesítménynek, az eredeti OSRAM adó diódának, valamint a dupla processzornak köszönhetően a gyártó szerint az ALP legalább 40-100%-kal jobban teljesít mint a többi készülék a piacon, így kevesebb, feleannyi szenzor is elég az optimális teljesítményhez, a 4 fejes rendszer más blokkolókból 8 fejes rendszernek felel meg.

Az AL Priority az első olyan készülék a hasonló készülékek piacán, amely USB pendrive használatával frissíthető, illetve kalibrálható. Ennek lényege az egyszerűség:
A számítógépen rátöltjük a szabadon kiválasztott beállításainkat (www.alpupdate.com/hu – magyar nyelven is!) a számítógépbe dugott bármilyen USB pendrive-ra, amit aztán az járműbe installált központi egységbe dugva és a készüléket bekapcsolva a személyes beállításaink feltöltődnek a készülékre. A készülék frissítése is hasonlóan történik.
A pendrive tolvajkulcsként is működhet: ha ezt a funkciót használjuk, amikor a készülék központi egységéből kihúzzuk a pendrive-ot, a készülék használhatatlanná válik más számára.
A hardverkulcs a lehető legbiztosabb „titkosítás”. A piacon lévő rendszerekkel szemben (többállású kapcsolók, parkolószenzor kapcsolók), az ALP készülékeknél ha úgy akarjuk, csak a hardverkulcs segítségével lehet a blokkolási funkciót élessé tenni, illetve inaktiválni. Ha a hardverkulcsot eltávolítjuk – kihúzzuk a készülék központi egységéből – a készülék a sofőr kívánságától függően csak parkolószenzorként üzemel, vagy be sem kapcsolható.

Bármilyen típusú USB pendrive használható a készülékhez!
Az ALP megkülönbözteti az első, ill. a hátsó (ha van) szenzort, szenzorokat, így a veszély irányáról is információt kap a felhasználó. A továbbfejlesztett önteszt funkciónak köszönhetően a készülék azonnal jelzi, ha egy adott szenzor nincs a helyén a csatlakozóban, vagy bármi probléma lépett fel, a hely pontos jelzésével.
Az AL Priority rendszerhez a világon elsőként 5db szenzor is csatlakoztatható!

A Priority rendszer online frissíthető magyar nyelvű felületen, az alpupdate.com -on. A folyamatosan érkező fejlesztések egyszerűen feltölthetők a készülékre.
A kalibrálás az USB pendrive használatán kívül elvégezhető a készülék kontroll paneljével is.


Teljesítmény kategóriájának legkisebb kerületű szenzorával rendelkezik. Könnyen, kis helyen is elhelyezhető a járművön – ezt szolgálja az érzékelő fej különleges oldalsó-hátsó kábelkivezetése is. Az ALP-nél nem csak a központi egységben, hanem a külső szenzorban is processzor dolgozik a legkiemelkedőbb teljesítményért, minden körülmények között.
A szenzor mérete: 30 x 14 x 57mm
A parkolószenzor lézerdiódája a 905 nanométeres hullámhosszon működik, mely megegyezik a rendőri lézeres sebességmérők, lézeres traffipaxok működési tartományával, így a parkolószenzor működését a beérkező idegen lézerjel zavarja. Ezt érzékelve az ALP jelzi a sofőrnek, hogy a parkolószenzor átmenetileg nem tudja ellátni feladatát, és automatikusan megpróbálja helyreállítani az érzékelést: gyors sorozatban impulzusokat bocsájt ki, és ellenőrzi a visszaverődő jeleket. Ez megzavarja az idegen jeleket sugárzó készüléket (pl. lézeres traffipax), ezért az ALP az előre beállított 1-9 másodpercen belül – állítható, a gyári alapbeállítás: 4mp – automatikusan lekapcsol, hogy ne gátolja az esetleges további mérést. Ezen idő alatt a sofőr lelassíthat, korrigálhatja sebességét, elkerülve ezzel a büntetést. A védelmi (blokkoló) funkció teljesen kikapcsolható a készülékben.
Egyedi zavarási technológiáját nem vagy csak redukáltan mutatják ki a külföldi sebességmérők (itthon nincs olyan lézer használatban, melyben lenne ilyen funkció): a készülék nem indikál „jammed” kódot a mérőeszközökön. Mivel a készülék többcélú lézerrendszer, többek között parkolószenzor, így külföldön is nagy biztonsággal használható.
A készülék teljesen beépíthető, nem látható – a vezetőt a műszerfalba illesztett LED tájékoztatja, valamint hangjelzést ad, igény szerint az autórádiót is némíthatja.
Technikai jellemzők:
Adóvevő egység:
- Mikroprocesszoros vezérlés
- Félvezető alapú (indium-gallium-arsenide) lézer diódás zavaróegység.
- Katonai minőségű lézer technológia (Class 1)
- Vízálló, tűri a napsütést, hideget, rázkódást
- Minden típusú sebességmérő lézer zavarása
- Minden típusú sebességmérő lézer érzékelése
- Rozsdamentes kivitel
- 8 fokozatú parkolószenzor
- Polikarbonát gyűjtő/szórólencse
- Méret 30x14x57mm
Belső egység (központi egység):
- Akár 5 db adóvevő egység csatlakozás
- Rádió némítás kimenet
- Kontroll panel kimenet
- Led visszajelző kimenet
- 93dB erősségű riasztás
- USB csatlakozó programfrissítéshez
- Beépített biztosíték
- GPS antenna/radar antenna bemenet
Tesztelt lézeres berendezések:
ARH CAM-S1 (Magyarországon jelenleg aktív sebességmérő lézerek)
Trafficapture TC-108 – a legújabb trafi a magyar utakon
SCS-101
SCS-102
SCS-103
Fáma lézer I
Fáma lézer II
Fáma lézer III (Magyarországon jelenleg aktív sebességmérő lézerek)
Fáma Shot III
LightFáma III, III/DV
LTI Marksman 20.20
LTI Multalaser
LTI UltraLyte, LR, 100, 100LR
LTI UltraLyte Compact
LTI 200, 200LR, LRB
Redflex – Lasercam
Redflex – Lasercam NT
Jenoptik – LaserPatrol
Jenoptik – Laveg, Video-Laveg
Multanova – StarLaser
Robot – TraffiPatrol, V
Sagem – MestaLaser
Sagem – EUROLaser
Truvelo – Lidar, D-Cam
Kustom – ProLaser I
Kustom – ProLaser II
Kustom – ProLaser III
Kustom – Pro-Lite
Kustom – LaserCam II
Riegl – LR90-235
Riegl – FG21-P
Stalker – LZ-1
Laser Atlanta – SpeedLaser, S, R, Stealth Mode
Cleartone – Stealth SpeedLaser
Traffic Observer – LMS 291/221/04/05
TraffiPatrol XR
TraffPatrol V
LTI – TruSpeed
LTI – TruSpeed 2
LTI – TruCam
LTI TruSpeed S
Vitronic – PoliscanSpeed
Camea – Unicam section control
Unipar – SL700
RedSpeed – SpeedGuard
TSS Laser 500
Laser Ally
Amata Videolaser
Zurad Rapid Laser