Hírek

Egy kétszenzoros KIYO lézerblokkoló már két gyorshajtásnál visszahozhatja az árát

Az utóbbi hónapokban jelentősen növekedtek Magyarországon a gyorshajtásért kiszabható közlekedési bírságok tételei, így a legkisebb kihágásért is minimum 50 ezer forintos büntetést kaphatunk, ami egy lézerblokkoló segítségével az esetek 99 százalékában megakadályozható.

Cikkünkben ezért most rávilágítunk arra, hogy már egy kétszenzoros KIYO lézerblokkoló is milyen jó befektetés lehet, ha sokat vagyunk úton, hiszen akár már két gyorshajtás után visszajöhet az ára, ezt követően pedig közvetett módon hasznot termel tulajdonosának.

Mennyibe kerül egy kétszenzoros KIYO lézerblokkoló?

Az általunk is forgalmazott legolcsóbb kétszenzoros KIYO lézerblokkoló a KIYO D Ultimate AP 2, amely rendszám-keretbe építhető egységekkel, multifunkciós parkolósegédként, valamint korlátlan ideig tartó ingyenes frissítésekkel rendelkezik.

Ennek az eszköznek az ára 2025-ben, illetve aktuális akciónk részeként ~200.000 forint, ami egy teljes, önmagában működőképes szettet takar, de csak a lézeres sebességmérés esetén hatékony.

Forrás: kiyotechnology.com

Mekkorák a gyorshajtás büntetési tételei ma Magyarországon?

A gyorshajtás büntetési tételei tavaly jelentős drágulást mutattak, így már a legenyhébb kihágások esetén is 39 ezer helyett 50 ezerre növekedett a bírság – méghozzá 15-25 km/h-s sebességtúllépésnél 50 km/h-s körzetben, illetve 20-35 km/h-s sebességtúllépésnél 100 km/h-s sebességhatár feletti útszakaszokon.

Ez azonban csak a legenyhébb vétség, hiszen lakott területen például a 25-35 km/h-s sebességtúllépés már 70 ezer forintos, a 35-45 km/h-s kihágás pedig 100 ezer forintos bírságot von maga után.

A legnagyobb büntetési tétel jelenleg 468 ezer forint, amit lakott területen 75 km/h-s, lakott területen kívül pedig 110 km/h-s sebességtúllépés esetén szabhatnak ki a szabálytalankodókra.

Lássunk egy kis matekot!

A sebességtúllépésről tudni kell, hogy főleg a legkisebb tételeknél az esetek döntő többségében nem készakarva történik. Vannak helyzetek, amikor a sofőr figyelmét elkerüli a korlátozó tábla, a helységtábla vagy csak egyszerűen belefeledkezik a vezetésbe és nem figyeli a műszerfalat.

Ilyenkor gyakran belefuthatunk egy 15 km/h-s sebességtúllépésbe, aminek a büntetési tétele lakott területen 50 ezer forint, 35 km/h-s sebességtúllépés esetén pedig 100 ezer forint.

Ha beruházunk egy kétszenzoros KIYO lézerblokkolóba, és két esetben is segít elkerülni a véletlenszerű sebességtúllépésből fakadó büntetést, az a gyakorlatban akár 200 ezer forintot is spórolhat nekünk, vagyis ennyi elegendő ahhoz, hogy befektetésünk megtérülő legyen.

Súlyosabb esetekben, például egy 55 km/h-s sebeségtúllépésnél azonban már egy alkalom is elegendő ahhoz, hogy visszajöjjön a lézerblokkoló ára, hiszen ilyenkor a büntetési tétel már 210 ezer forint.

Mit kell tudnunk a kétszenzoros KIYO lézerblokkolóról?

A kétszenzoros KIYO lézerblokkoló kitűnő védelmet biztosít abban az esetben, ha szemből futnánk bele lézeres sebességmérésbe (ilyenek például a rendőrségi vagy civil autókban az anyósülésen elhelyezett traffipaxok, az állványos traffipaxok és néhány fixen telepített mérő).

A KIYO D Ultimate AP 2 szenzorjait az autó első rendszámtábla keretébe lehet beépíteni, miközben a hátteret egy magyar fejlesztésű, teljesen magyar nyelvű figyelmeztetésekkel rendelkező eszköz biztosítja, amit a termék élettartamáig ingyenes frissítésekkel látnak el – igazodva az aktuális traffipax-változásokhoz.

A masszív polikarbonát szenzorház és a vízzáró lakkbevonat biztosítja a hosszú élettartamot, amihez könnyed és azonnal átlátható kezelhetőség, valamint esztétikus beépíthetőség társul.

Ha teljes védelmet akarunk, a négyszenzoros lézerblokkoló és a GPS detektor a megfelelő!

A kétszenzoros KIYO lézerblokkoló bár nagyon jó védelmet kínál bizonyos esetekben, azonban tudni kell róla, hogy ez közel sem teljes, hiszen mindössze a szemből érkező sebességmérésnél alkalmas.

Manapság azonban gyakori, hogy a távolodó autókat is mérik. Ha az ilyen esetekre egyaránt fel akarunk készülni, akkor érdemes inkább egy négyszenzoros KIYO blokkoló mellett dönteni, ami nyilván drágább befektetés, de hosszabb távon az is hamar be tudja hozni az árát.

Ilyenkor az extra szenzorok a hátsó rendszámtábla keretbe kerülnek elhelyezésre – esztétikusan, gyakorlatilag észrevétlenül –, így lehetőséget adnak arra, hogy egy autópályán mozgó autóból történő- vagy egy hátulról történő lézeres sebességmérés ne végződjön büntetéssel.

Tudni kell azonban, hogy a lézerblokkolók csak a lézeres elven működő traffipaxok ellen nyújtanak védelmet. Manapság azonban egyre több radaros eszköz található a magyar utakon, így a legújabb budapesti traffipaxok és a VÉDA kapuk például radartechnológiára épülnek.

Esetükben a KIYO kínálatában elérhető GPS U1 detektorra van szükség, mint kiegészítő egységre, ami egy folyamatosan frissülő központi adatbázis alapján képes előre jelezni a fixen telepített radaros traffipaxok helyzetét, így szükség esetén a jármű sebessége még időben korrigálható.

Egy ilyen rendszerrel autónk teljes védelmet kaphat a 2025-ben alkalmazott valamennyi sebességmérő technológiával szemben Magyarországon és Európa országaiban egyaránt.