7 színű LED zuhanyfej
Készleten
Xenon trafó, ballaszt, gyújtó Toyota Lexus Subaru D4S D4R HID XENON DDLT004
Készleten
Unisex, téli, fűthető zokni, lábmelegítő app vezérléssel
Készleten
Vezetés közben különösen fontos, hogy kellően komfortosan érezzük magunkat a kormány mögött ülve. Nagykabátban vacogva nem lehet körültekintően és biztonságosan vezetni, a hagyományos fűtésrendszer pedig ezt gyakran nem tudja biztosítani a sofőr számára.
Részben emiatt álmodták meg az autógyártók sok-sok évvel ezelőtt az ülésfűtést, ami egyetlen gombnyomásra képes melegen tartani a testünket még a legnagyobb hidegben is, ezzel megnövelve a vezetés közbeni komfortszintet és biztonságot.
Nagyon sok autóban azonban még mindig nem alapfelszereltség az ülésfűtés. Amennyiben a miénkből is hiányzik, de szeretnénk pótolni, ma már nagyszerű, gyakran észrevétlenül szerelhető alternatívák állnak ehhez a rendelkezésünkre.
Ha Ön is szeretne mindig meleg ülésben vezetni és utazni, akkor kattintson a következő linkre: ülésfűtés autóba.
Amennyiben előbb többet megtudna az utólagos megoldásokról, cikkünkben összegyűjtöttük a vásárlás előtti legfőbb tudnivalókat.
Amennyiben utólagos ülésfűtésre van szükségünk, alapvetően két főbb típus közül válogathatunk, így a
A külső párnás ülésfűtés alapvetően a legegyszerűbb megoldás, ami nem igényel szerelési munkálatokat. A vásárló egyszerűen elhelyezi a sofőrülésben, csatlakoztatja a szivargyújtóhoz, és már élvezheti is a párnából áradó kellemes meleget.
Többségük ugyanúgy több szinten szabályozható, mint a hagyományos ülésfűtés, sőt némelyek még masszázs funkcióval is rendelkeznek, ami egy hosszabb út során különösen hasznos lehet.
Egyszerűségük azonban a legnagyobb hátrányuk is. A párnák többsége nehezen rögzíthető megfelelően, gyakran menet közben is képes elcsúszni az ülésben, és emiatt sokak számára az általános komfortot is legalább annyira rontják, mint javítják.
Ezen felül a párnás ülésfűtésből jellemzően egy vagy csak kettő lehet egy autóban attól függően, hogy hány szivargyújtó csatlakozó van a járműben, ami családosok számára jelentős kompromisszum.
A beépíthető ülésfűtés minden esetben a legjobb alternatívát jelenti az utólagos megoldások között. A jó minőségű típusok tartós teflonszálas megoldással rendelkeznek – illetve ajánlott is ilyen termékek közül válogatni –, hiszen ezzel a luxusautókban elérhető hatást kapjuk a saját gépjárműben.
Az autó bármelyik ülésére felszerelhető, és mivel a gyári huzat alá kerül, ezért egyáltalán nem lesz látható, de ami még ennél is fontosabb, hogy lapos és rugalmas kialakításuknak köszönhetően az ülések komfortját sem befolyásolja negatívan.
A jobb termékek teljesen észrevétlenek maradnak az autóban, külön kapcsoló építhető be a szabályozásukra, de a legfontosabb, hogy a jobb minőségű párnás ülésfűtéshez mérten semmivel sem drágábbak, legfeljebb a beépítési költségeket kell extraként kezelnünk.
Amennyiben párnás ülésfűtést választottunk magunknak, a beszerelés otthoni körülmények között alig néhány percet vesz igénybe.
Nincs más teendő, mint a párnát megfelelően elhelyezni az ülésben. A jobb típusokhoz gumis rögzítőelemek is tartoznak, amelyek segítenek némileg a helyén tartani beszálláskor, kiszálláskor, illetve vezetés közben.
A párnás ülésfűtést jellemzően szivargyújtóról kell működtetni, így a csatlakoztatást követően a kapcsolódó távirányítóval rögtön bekapcsolható.
A beépíthető ülésfűtések telepítését már érdemes szakemberre bízni, hiszen ez a típus a gyári-, esetleg a kiegészítő üléshuzat alá kerül felszerelésre. A fűtőlapok jellemzően ragasztással rögzülnek, így garantáltan a helyükön maradnak, nem mozdulnak el, nem gyűrődnek.
A beépíthető ülésfűtés elektronikája elhelyezhető az ülés vagy a műszerfal alatt, a bekötéshez pedig külön kapcsolók kerülnek beépítésre, amelyek alapvetően megkönnyítik az alkalmazást.
Amennyiben a gyári vagy a kiegészítő huzat visszakerül a helyére, a beépíthető ülésfűtés teljesen észrevétlen marad, olyan hatást kelt, mintha mindig is benne lett volna ez a funkció a gépjárműben, a legnagyobb előnye pedig, hogy a hátsó üléseken is alkalmazható.
Leginkább azért, mert kellő elővigyázatosság nélkül a felhasználók akár kárt is tehetnek az autó elektronikai rendszerében. A beszereléskor teljesen áramtalanítani kell a gépjárművet, és az üléskápritok kiszerelése sem egy hétköznapi művelet, nagy tapasztalatot igényel.
A legfontosabb azonban, hogy az ülésfűtést csatlakoztatni kell az autó elektromos rendszeréhez, de gondoskodni kell a kapcsolók, valamint a biztosítékok bekötéséről is, ami kellő gyakorlat és szaktudás nélkül minden esetben kockázatos.
Az utólag beépíthető ülésfűtésnek rengeteg előnyös tulajdonsága van, az alábbiakban pedig sorra vettük, hogy miért is érdemes ezt a megoldást választani: